Mediawijs, het kenniscentrum voor Mediawijsheid, informeert en adviseert hoe jongeren maar ook leraren en docenten het best omgaan met de diverse aspecten van de snelle digitale revolutie. Mediawijs werkt rond een aantal thema’s zoals sociale media, nepnieuws of artificiële intelligentie. De VRT is partner en/of opdrachtgever. Mirto werd de partner voor de educatieve boxen met info. De eduboxen van Mediawijs kunnen online besteld worden. Ze worden vaak gebruikt in het secundair onderwijs.
Hoe is de edubox samensteld?
De eduboxen zijn vaak witte A4 postvouwdozen met telkens vier gevouwen mapjes. In elk mapje zitten een dertigtal steekfiches met vragen en antwoorden. De edubox ‘Data in de pers’ is een ander concept en bestaat uit een scharnierdoos met steekfiches.
Het concept van de edubox is het resultaat van een intens overleg tussen Mediawijs en Mirto.
De eduboxen van Mediawijs en VRT zijn een perfecte illustratie van de brede professionele dienstverlening die we onze klanten kunnen bieden. Mediawijs en VRT kunnen zich ten volle concentreren op hun missie: het delen van kennis en jongeren informeren. Alle praktische beslommeringen nemen wij voor onze rekening!