De uitdaging:

De publicaties van het Kinderrechtencommissariaat die opgevraagd kunnen worden zijn dossiers, jaarverslagen, folders, posters, mapjes en educatieve brochures. Bestellingen komen hoofdzakelijk binnen via de bestelmodule van de Vlaamse Overheid. Mirto staat in voor het verwerken, het samenstellen en verzenden van de bestelling(en). Elk verzendingspakje wordt gewogen en correct gefrankeerd.

Mirto zorgt voor het op voorraad houden van drukwerk en de ontvangst of het afhalen van drukwerk:

  • Mirto moet minimum 6 paletten van het te verzenden materiaal op voorraad houden.
  • Mirto controleert het geleverde materiaal qua aantallen en bezorgt de gescande leveringsbon aan het Kinderrechtencommissariaat.
  • Mirto verzorgt de administratie.
  • Mirto houdt een gedetailleerd overzicht bij van de uitgevoerde verzendingen, dat consulteerbaar blijft voor het Kinderrechtencommissariaat.

Mirto verzorgt ook de mailings:

  • Mirto neemt ook speciale mailings voor z'n rekening, bijvoorbeeld van het jaarverslag, kerstkaartjes of informatiedossiers.


Onze aanpak:

Mirto biedt de meest voordelige tarieven voor gefrankeerde zendingen, Direct Mail, Brieven en Pakketten. Dankzij een flexibel & krachtig E-platform garanderen wij een snelle & efficiënte verwerking van bestellingen. Bovendien houdt onze klant maximaal controle door een 24/7 toegang tot hun stockvoorraad. Naast dit geautomatiseerde E-platform staan onze orderbegeleiders dagelijks klaar met persoonlijk advies en om bijkomende vragen zoals Direct Mailings, scanning-opdrachten of de aanmaak van naamkaartjes te beantwoorden.
Zo garanderen we onze klanten, naast een sterk geautomatiseerd systeem, ook de nodige persoonlijke service!


Meer en meer klanten maken gebruik van onze API. De vlotte integratie en de snelle verwerking van bestellingen zijn onze grote troeven.
Eens de API-verbinding is gelegd, worden bestellingen automatisch omgezet in orders. Administratie en opvolging worden aanzienlijk verminderd en vereenvoudigd. We hebben in 2020 geïnvesteerd in een nieuw warehouse-scansysteem, op maat gemaakt van onze maatwerkers:

  • de bestellingen worden via scanners verwerkt
  • de stock wordt automatisch aangepast
  • een cargoscanner berekent volautomatisch het gewicht, de dimensies & het porttarief
  • het print automatisch het verzendlabel
  • het stuurt de bestemmeling een tracking e-mail op het moment dat wij de zending afleveren bij bpost of GLS.
  • deze trackingmail is bovendien op maat en in de stijl van het Kinderrechtencommissariaat ‘gepersonaliseerd’.

Voor de verzendingen maken onze orderbegeleiders een dossier op maat en zoeken ze de meest efficiënte methode voor printen, handling en postdrop, machinaal of manueel of een combinatie van beide.
Mirto beschikt over een professionele vellenoffset en een digitale drukkerij. Handig om last minute nog drukwerk bij te bestellen! Onze ICT-diensten checken en verrijken de adressenbestanden met de Mail ID database van bpost. Zo heeft deze klant de garantie dat de aangeleverde adressen gekend zijn bij bpost en perfect op tijd kunnen bedeeld worden.

Het resultaat:

We zijn echt fier op de verlenging van onze opdracht en de gunning door Mevr. Caroline Vrijens, Kinderrechtencommissaris. Blij dat we aan hun mooie en zinvolle projecten mogen meewerken!

Schermafbeelding 2020 09 14 om 16 55 02
Schermafbeelding 2020 09 14 om 16 57 30