UITWERK ZIT IN DE LIFT! EN DAT IS DE MAX.
Uitwerk, als dienst, zit in de lift. In een wereld waarin bedrijven voortdurend op zoek zijn naar flexibele oplossingen, valt deze manier van werken duidelijk in de smaak. Een behoefte waar we graag op inspelen! Met een uitgebreide ervaring als uitwerkleverancier en een sterke wil om te groeien, zetten we deze dienst graag in de schijnwerpers.


We spreken over uitwerk, ook wel gekend als ‘enclavewerk’ of ‘Inhouse support’, wanneer een team van Mirtolisten naar de werkvloer van de klant gaat om daar ondersteuning te bieden. In plaats van de goederen van de klanten naar Mirto te vervoeren, gaan onze medewerkers naar de klant.
Thomas Van Robays – Klantenambassadeur
UITWERK, OF IS HET INWERK?
“Het gebeurt steeds in een team van maatwerkers mét gekwalificeerd begeleider. Soms gaat het over tijdelijke opdrachten, maar vaak ook over permanente opdrachten die niet behoren tot de core business van de klant. Denk maar aan logistieke bedrijven die value added services aanbieden aan hun klanten, voor dergelijke value added services als herverpakkingswerk, wordt op ons team beroep gedaan.” zegt Thomas.

Dankzij de samenwerking met Mirto kunnen we onze klanten value added services aanbieden. Dat Mirto bovendien aansluit bij de drie kernwaarden van Distrilog, zijnde pro-activiteit, flexibiliteit en betrokkenheid, maakt dat zij voor ons een perfecte match zijn.
Kristof Matthys, Sitemanager Distrilog
DE VOORDELEN VAN UITWERK DOOR MIRTO
We gingen ook bij enkele van onze klanten op bezoek om aan hen te vragen welke de belangrijkste voordelen zijn van uitwerk door Mirto. Benieuwd naar hun reactie? Die zie je hier!

De reden waarom bedrijven kiezen voor uitwerk heeft vaak te maken met het behoud van controle over het proces én met duurzaamheid.
“Controle over het proces” vertelt Thomas “dat kan te maken hebben vb. met traceerbaarheid. Hoewel Mirto ook voor haar intern werken traceerbaarheid kan garanderen, is het voor de klant vaak eenvoudiger om deze volledig in eigen beheer te houden in hun eigen WMS. Hetzelfde geldt in dat geval voor hun kwaliteitscontroles. Duurzaamheid heeft dan weer te maken met het beperken van goederentransporten. Voor producties waarin een grote hoeveelheid goederen verwerkt wordt is het een meer ecologische oplossing om dagelijks 1 team medewerkers te verplaatsen, dan meerdere vrachtwagens per dag”.
UITWERK ALS ALTERNATIEF VOOR INTERIMJOBS
Uitwerk wordt ook vaak gezien als een alternatief voor interimjobs. Want zo vertellen onze klanten “Wie interimkrachten inzet, loopt vaak tegen terugkerende problemen aan. Een persoon valt weg, waardoor het team niet compleet is. Je moet dan wachten op vervanging en deze persoon ook zelf opnieuw inwerken. Ook de administratie die gepaard gaat met interim is iets dat we willen vermijden.”
Uitwerk door Mirto heeft het voordeel dat Mirto zelf steeds instaat voor de samenstelling van een team. Wisselt deze samenstelling omwille van afwezigheden dan zorgen we zelf voor de vervanging én de overdracht van informatie. Zo behouden we continuïteit en stabiliteit, wat op diens beurt de kwaliteit en efficiëntie van het productieproces ten goede komt. In deze ontzorging van onze klant speelt de maatwerkcoach een zeer belangrijke rol, deze is immers het eerste aanspreekpunt van de klant en staat in voor de verdere werkverdeling over het Mirto team.
Dat is ook de ervaring van Stef Use, teamverantwoordelijke binnen de farmaceutische logistiek van de ziekenhuisapotheek van het UZ Gent, “Het grootste voordeel van de Mirto coach is dat die de taken perfect kent en het team perfect kent. Dat betekent dat de coach onze eerste aanspreekpunt is en deze vervolgens zelf de taken gaat verdelen en de communicatie in het team opneemt.”

MIRTO’S VISIE OP UITWERK
We vroegen aan Thomas van Robays, klantenambassadeur bij Mirto, wat zijn visie is op uitwerk.
“Uitwerk maakt al lange tijd deel uit van ons dienstenaanbod. Niet alleen omdat deze inspeelt op een grote vraag van de markt, ook omdat onze medewerkers dergelijke opdrachten graag uitvoeren. De verscheidenheid aan talenten van onze medewerkers komen op deze manier nog meer tot hun recht. Dat we op deze manier de zgn. ‘reguliere’ economie nóg dichterbij de sociale economie brengen is een mooie meerwaarde.”
Hij vult aan “de krapte op de arbeidsmarkt en de vele positieve ervaringen van reguliere bedrijven met uitwerk betekenen dat de vraag naar stijgt, dit is een trend die we de laatste jaren al detecteren. We spelen hier al Mirto dan ook graag op in, te meer omdat onze Mirtolisten graag op uitwerk gaan. Vele van onze Mirtolisten die zicht inzetten op vaste enclaves voelen zich verbonden met het bedrijf van de klant. Ze spreken met zeer veel – terechte – fierheid over het werk dat ze er uitvoeren.’


Mirto komt bij ons ter plaatse en werkt snel, netjes en nauwkeurig. De medewerkers van Mirto zijn bovendien heel gemotiveerd. We horen dat ze hier heel graag zijn. De begeleidende coach die meekomt met het team is ons vast aanspreekpunt én een grote meerwaarde.
Thomas Van De Veire, Facilitymanager Group Van Vooren
BENIEUWD NAAR WAT ONZE KLANTEN NOG MEER TE VERTELLEN HEBBEN OVER ONZE SAMENWERKING?
Bekijk hier de klantencases van UZ Gent, Distrilog en Group Van Vooren
De toekomst voor uitwerk? “Die ziet er rooskleurig uit” vertelt Thomas. “We zien de sectoren die beroep doen op deze dienstverlening alsmaar uitbreiden, denk maar aan de fruitteelt sector en de zorgsector.” “Als ik ook daar voel de match te kunnen maken met de talenten van onze medewerkers, dan is onze missie geslaagd!.”

SAMENWERKEN MET MIRTO?
Contacteer Thomas, onze klantenambassadeur!
Thomas Van Robays
Klantenambassadeur

CONTACTEER THOMAS
WE SPELEN ALLES MET PLEZIER VOOR JE KLAAR!
VOOR DEZE KLANTEN SPEELDEN WE HET AL MÉT PLEZIER KLAAR:




















