HET ONTSTAAN VAN DE NIEUWE JOBSITE

Onze HR-manager Leren & Ontwikkelen, Petra, legt uit waarom we in een nieuwe jobsite hebben geïnvesteerd: “De kern van Mirto is het Mirtolisten-team. Om onze opdrachten goed te kunnen uitvoeren en Mirto verder te laten groeien, is het aantrekken van nieuwe medewerkers noodzakelijk. Steeds vaker zoeken mensen online naar een nieuwe job en dus was de keuze voor een nieuwe, meer performante, jobwebsite logisch. Zo kunnen we  de verschillende jobs bij Mirto nog beter in de kijker te zetten.”

Onze jobsite is meer dan zomaar een website. Het is een portaal dat onze waarden uitdraagt, een kijkje geeft in onze bedrijfscultuur en de verschillende mogelijkheden hier bij Mirto weergeeft. We creëerden niet alleen een platform dat informatief is, maar ook het gevoel van de Mirtosfeer overbrengt.

Petra voegt daaraan toe: “Deze aparte website is handig om specifieke jobs in de kijker te zetten en door zoekmachines gevonden te worden, maar net zo goed helpt deze om het sollicitatieproces te stroomlijnen. We houden de sollicitatieprocedure immers graag overzichtelijk. Zo is het voor ons makkelijker om kandidaten op te volgen, en voor potentiële Mirtolisten makkelijker om met Mirto in contact te komen.”

Section Right Image
Petra Peleman, HR Manager – Leren & Ontwikkelen — Mirto

De kern van Mirto is het Mirtolisten-team. Om onze opdrachten goed te kunnen uitvoeren en Mirto verder te laten groeien, is het aantrekken van nieuwe medewerkers noodzakelijk. Steeds vaker zoeken mensen online naar een nieuwe job en dus was de keuze voor een nieuwe, meer performante, jobwebsite logisch. Zo kunnen we  de verschillende jobs bij Mirto nog beter in de kijker te zetten.

Petra Peleman, HR Manager – Leren & Ontwikkelen — Mirto

DE VOORBEREIDING

Voor de creatieve en technische uitvoering van dit project werkten we samen met 2 externe experten: Filip Bullens (Cojak) en Rodrigo Costa Verges (Mydigitalbizz).

Filip en Rodrigo vertellen “We zijn gestart met een strategische workshop om de volledige wervingsprocedure te bepalen. Die stap voor het bepalen van de doelstellingen en het verzamelen van alle benodigde input was zeer belangrijk. We hebben samen gebrainstormd met HR, de directie en marketing om duidelijke doelstellingen en procedures vast te leggen. De website is een belangrijk onderdeel van hoe Mirto zich wil presenteren als werkgever. Op basis van deze input hebben we het design en de structuur van werkenbijmirto.be ontwikkeld.”

Het opzetten van de jobsite was een gezamenlijke inspanning. Petra: “Het creëren van de nieuwe website was een teamgebeuren: HR, onze sociale dienst, communicatie en onze externe partners trokken allemaal samen aan hetzelfde zeil. Samen kwamen we vrij snel tot een overeenstemming over de look & feel en inhoud.”

Section Right Image

DE UITVOERING

“Maatwerkers hebben een bijzonder profiel op de arbeidsmarkt en hebben een aanpak op maat nodig. We vonden het heel belangrijk dat alle typen kandidaten op een duidelijke, simpele en aangename manier de sollicitatieprocedure kunnen doorlopen” vertelt Petra.

Tijdens het design- en ontwikkelproces lag de focus dan ook op een toegankelijke en duidelijke gebruikerservaring. Filip legt uit “We willen dat zowel de maatwerkers, maatwerkcoaches en ondersteunende diensten bij Mirto snel relevante informatie kunnen terugvinden op werkenbijmirto.be. Informatie, zowel over de jobs bij Mirto, maar ook over de sfeer en de doelstellingen bij Mirto.”

Rodrigo, verantwoordelijk voor de technische uitvoering stond voor de uitdaging om zowel de front-end, als de back-end verder te optimaliseren. Hoe hij dat deed?  “Voor de kandidaten creërden we op de website 6 duidelijke stappen in het sollicitatieproces. Door deze te visualiseren op de site hopen we niet enkel duidelijkheid te creëren maar ook de drempel te verlagen voor potentiële Mirtolisten om zich kandidaat te stellen. Achter de schermen werkten we voor HR een back-end uit waarbij de flow van de sollicitant automatisch kan opgevolgd worden. Op die manier kunnen de HR-medewerkers een beter overzicht houden van de verschillende stadia waarin de kandidaten zich bevinden”.

Section Right Image
Rodrigo Costa, Digital Marketeer — MyDigitalBizz

De input die we kregen en de duidelijke doelstellingen waren een uitdaging, maar ook zeer dankbaar om mee aan de slag te gaan

Rodrigo Costa, Digital Marketeer — MyDigitalBizz

HET RESULTAAT

We zijn trots op het eindresultaat en kijken met tevredenheid terug op deze samenwerking. Petra vertelt: “We werkten niet alleen samen met onze 2 externe experten en de betrokken diensten, we betrokken ook onze huidige Mirtolisten! Zij waren onmiddellijk bereid om quotes te geven en te poseren voor een foto. Hun enthousiasme is precies wat we aan de buitenwereld en sollicitanten willen tonen, dus met een heel tevreden gevoel kan ik terugblikken op dit project. De website staat boordevol leuke getuigenissen en sfeerbeelden.”

Filip en Rodrigo zijn ook tevreden, “De input die we kregen en de duidelijke doelstellingen waren een uitdaging, maar ook zeer dankbaar om mee aan de slag te gaan”. Zij benadrukken dat het een voortdurend proces is, “Een jobsite en hoe Mirto zicht presenteert als werkgever is een continu proces. Het is belangrijk dat we op basis van de gebruikerservaring de jobsite blijven bijwerken en het wervingsproces steeds weer verder blijven optimaliseren.”

Met onze nieuwe jobsite hopen we de Mirto-identiteit verder over te brengen naar buiten en kandidaten enthousiast te maken voor een baan binnen ons maatwerkbedrijf. Petra sluit af: “Met deze jobwebsite hopen we in te spelen op de vraag naar nieuwe Mirtolisten door hen duidelijk te tonen wat werken bij Mirto betekent. We kregen al positieve feedback van diverse toeleiders, organisaties zoals VDAB en GTB.  Alle info is op één plek te vinden, de verschillende stappen zijn duidelijk en door de vele foto’s tonen we hoe leuk het is om te kiezen voor een maatwerkbedrijf, Mirto specifiek!.”

Section Right Image

SAMENWERKEN MET MIRTO?

Contacteer onze HR-manager Leren & Ontwikkelen!

cta_image